mandag 27. desember 2010

Heklet sjal, med blomster


Dette sjalet er heklet med luftmasker, jeg startet på langsiden og heklet frem og tilbake samtidig som jeg felte likt  av på begge sider, slik at det ble en bue form. Deretter heklet jeg blomster som jeg festet rundt den buede kanten. Garnet jeg brukte til sjalet er organisk bomull, og veldig mykt. Blomstene heklet jeg med Mandarin Petit

Her ser dere måten jeg har heklet på, det er en veldig lett hekle måte. Du legger bare opp så mage luftmasker som skal til for at sjalet blir så langt som du ønsker. Deretter hekler du luftmaskebuer langs de luftmaskene du akkurat la opp. Når du kommer til enden av raden, hekler du fastmasker opp til toppen på siste luftmaskebue, og starter neste rad med luftmaskebuer derifra. På den måten feller du av på hver side, slik at sjalet får en buet etter trekantet form.. Hvis det er noe dere lurer på så si i fra!

2 kommentarer:

  1. kjempefint sjal! tusen takk :)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg forsøker meg på dette sjalet, men får d ikke helt fint i endene('fellingen').. Forstår jeg d riktig når jeg avslutter i enden av raden med en stav i siste luftmaskebue. Så tar jeg noen fastmasker opp til halvt opp på den siste buen, når jeg starter på tur tilbake igjen. Håper du tar deg tid til å svare meg, en glad amatør og nybegynner ;) Vh Vigdis

    SvarSlett